Spelarporträttet: Jonas Nilsson



Född:
17 december 1971 i Göteborg
Längd: 1,69 m
Vikt: 65 kg
Position: Mittfält
Moderklubb: Reijmyre IF
Klubbar genom åren:
Loddby IF, Hjulsbro IK, IK Sjöge, samt Noarlunga United i Australien.
Sysselsättning: Gymnasielärare sh/hi
Favoritlag förutom Museernas FF: IFK Norrköping och Loddby.
Favoritlag i andra sporter: Frölunda
Bästa spelare du mött: Mötte Anders Limpar på Djurgården en gång. På planen är det väl annars Magnus Samuelsson, när vi var juniorer.
Favoritprogram på TV: Sportsändningar, Arkiv X, Frasier.
Favoriträtt: Grillat kött m. goda såser och ris alt. potatis.
Favoritmusik: Clapton, Sting, Jarre, ambient trance.
Senast lästa bok: Drakarnas imperium av Valerio Massimo Alfredi.
Favoritmuseum: Näst efter Arbetets museum får jag väl framhålla Louvren och British museum.


Aussie Rules? På andra sidan jorden får man lära sig tjuvknep.



Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag säger då det - du hittade tom mitt gamla lag. :o) Först kände jag igen den ljusblå dressen, sedan kändes klubbhuset ovanligt bekant.

Det var tider det.

Tack för länken, Mårten. Jag ska höra av mig till dem och kolla om man får göra ett inhopp tjugo år senare. I B-laget, typ. Åker tillbaka nästa år för att hälsa på.

2008-08-25 @ 16:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0